۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: 1004847

تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران با برتری مقابل نماینده کرواسی در مبارزه‌ای تماشایی به فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافت.

 آرین فینالیست شد

در چهارمین و آخرین روز رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم روی شیاپچانگ رفته است.

وی در دور نخست برابر نیکیتا رافالوویچ ملی‌پوش باتجربه و مطرح ازبکستانی که مدال نقره جهان را در کارنامه دارد، عملکرد بسیار خوبی داشت و در ۲ راند متوالی به برتری دست یافت.

جوان خوش‌تکنیک تکواندوی ایران در دور دوم با کارلوس سانسورس، نفر دوم رنکینگ جهان و دارنده یک طلا و ۲ نقره جهان از مکزیک مصاف داد و به برتری ۲ بر یک دست یافت.

سلیمی سپس در نیمه‌نهایی برابر ایوان ساپینا تکواندوکار ۲۴ ساله کرواسی، نفر سوم رنکینگ المپیکی و دارنده نقره و برنز جهان ایستاد.

وی در راند نخست، اسیر تیزهوشی و ضربات بالای حریف شد و نتیجه را ۱۲ بر ۵ واگذار کرد. سلیمی در راند دوم و در رقابتی نفس‌گیر با حساب ۹ بر ۸ برنده شد تا کار به راند سرنوشت‌ساز سوم بکشد.

آرین در همان ابتدای راند سوم با ضربه چرخشی عقرب‌وار "باندا دولیو چاگی" پنج امتیاز گرفت و در نهایت ۹ بر ۶ برنده شد تا در پایان رقابتی تماشایی به فینال راه یابد. آرین برتری خود را با خوشحالی کریستیانو رونالدویی جشن گرفت.

آرین از حدود ساعت ۲۳ دقیقه امشب برای کسب مدال طلا با کادن کانیگهام ملی‌پوش ۲۱ ساله اهل انگلیس که مدال طلای اروپا را در کارنامه دارد، روبه‌رو خواهد شد.

پیش از این ۳ تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شدند. مبینا نعمت‌زاده در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید. ناهید کیانی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم و مهران برخورداری هم در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم به مدال خوش رنگ نقره دست یافتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.